Ordningsregler - Föreningslokal
Rutiner vid uthyrning av Brf Kobbens föreningslokal
Allmänt
Föreningslokalen – fortsättningsvis kallad ”lokalen” - omfattar samlingssal,
kök, vestibul, kapprum och toaletter.
Lokalen är avsedd för stillsamma sammankomster av typen föreningsmöten,
barnkalas, 50-årsmottagningar o.dyl. För regelrätta fester med dans och musik
på hög ljudnivå ber vi att få hänvisa till någon allmän festlokal.
Det datum du bokar disponerar du lokalen mellan klockan 10:00-22:00.
Kostnad: 600 kr per bokningstillfälle. Beloppet debiteras dig genom att
summan förs upp på den månatliga avgiftsavi du får från HSB.
Ordningsregler
- Du får endast boka och använda lokalen om du är medlem
i bostadsrättsföreningen Kobben och har fyllt 18 år
- Du kan ej boka ny tid förrän du förbrukat gällande bokning.
- Du får ej låna ut eller hyra ut lokalen till någon annan.
- Lokalen får ej användas för kommersiell verksamhet, som
t.ex. försäljning, marknadsföring etc.
- Du har endast tillträde till lokalen under bokningstiden 10:00-22:00.
Om du överskrider tidsramen debiteras du en extra kostnad (se nedan!)
- Om du anser att lokaliteterna inte är städade, fotografera och kontakta
styrelsen via e-mail <styrelsen@brfkobbenlina.se>
- Högtalarburet ljud via medhavd ljudanläggning från mikrofon eller annan
signalkälla är inte tillåtet. Endast lokalens egen ljudanläggning får användas.
- Rökning i lokalen är ej tillåten. Rökare hänvisas via norra entréporten ut till
grillen mot gaveln på huset Vatt-Annas väg 23.
- Parkering utanför lokalen är ej tillåten. Vi hänvisar till Brf Kobbens allmänna
parkeringsregler. www.brfkobbenlina.se > BOENDET > Bestämmelser > Parkeringsregler
- Du ansvarar för att alla som vistas i lokalen följer dessa ordningsregler.
- Lokalen ska vara städad, utrymd och låst senast 22:00 den dag du bokat lokalen.
- Stolar och hopfällda bord placeras i kapprummet. I samlingslokalen ska dock fyra
bord och åtta stolar ställas upp enligt anslaget foto på väggen i samlingssalen.
- Tallrikar, glas, bestick och allt annat husgeråd diskas och ställs tillbaka på rätt
plats i uppmärkta skåp.
- Köksbänkar, diskmaskin, spis och kylskåp ska torkas av.
- Inga sopor eller matrester får lämnas kvar i lokalen. Du tar hand om soporna på
vederbörligt sätt: Restavfall i plast- eller papperspåsar, komposterbart avfall i
särskild brun papperspåse. Glas-, metall- och plastförpackningar samt kartonger
forslas till återvinningsstation. Övriga sopor lämnas på återvinningscentral.
- Alla golv ska våttorkas, d.v.s. golvet i samlingssalen, köket, vestibulen, kapprummet
och på toaletterna samt även korridoren mellan de båda entréportarna.
- Du ansvarar för alla inventarier och allt lösöre i lokalen. Eventuella skador på
inredning, möbler, husgeråd m.m. anmäls till styrelsen via e-mail.
- Vid utebliven eller bristfälligt utförd städning anlitas städfirma och du debiteras en
extra kostnad på 2000 kr + moms. Vad som menas med ”bristfälligt utförd städning”
är förbehållet styrelsen av avgöra.
- Om tidsramen för bokningen överskrids, debiteras hyrestagaren dubbel avgift.
- Medlem som inte följer dessa ordningsregler kan avstängas från möjlighet att boka
och nyttja lokalen.
Avslutningsvis: Tänk på att det finns boende nära föreningslokalens båda entréportar.
Håll därför samtalet på en lågmäld nivå när du vistas strax utanför lokalen!